Jubileuszowa edycja Festiwalu Operowo-Operetkowego

Galowym koncertem w muszli koncertowej rozpoczęła się jubileuszowa, 20. edycja Festiwalu Operowo-Operetkowego.

Publiczność zgromadzona w parku Zdrojowym wysłuchała m.in. arii ze „Strasznego Dworu”, „Carmen”, „Don Pasquale” czy „Cyrulika Sewilskiego”. Na koniec artyści wspólnie z publicznością zaśpiewali arię „Usta milczą dusza śpiewa” z operetki „Wesoła wdówka”.Pierwszy festiwalowy dzień zwieńczył efektowny iluminacji woda-światło-dźwięk na rozstawionym przy muszli koncertowej zespole fontann.

Festiwal Operowo-Operetkowy trwa od 5 do 9 sierpnia, po koncercie galowym przenosząc się do Teatru Letniego, gdzie publiczność wysłucha koncertów „Mistrzowie operetki”, „Najpiękniejsze duety świata”, „Przeboje Programu I Polskiego Radia” i „Księżniczka Czardasza”.

„Muzyka jest nośnikiem tego, co w sztuce wydaje się nieuchwytne i szczególnie cenne, co czyni kulturę dobrem ponadczasowym” – podkreśla w festiwalowym programie Kazimierz Kowalski, dyrektor naczelny i artystyczny festiwalu. „W dobie wzrastającej popularności muzycznego kiczu, kiedy coraz bardziej skomercjalizowany przemysł muzyczny sprzyja najczęściej mało wymagającym uczestnikom kultury, muzyka poważna pozostaje ostoją prawdziwego kunsztu, harmonii i spójnej konsekwentnej opowieści”.

„Mieszkańcy miasta pod tężniami, goście i kuracjusze, z aplauzem przyjęli inicjatywę Kazimierza Kowalskiego, by w Ciechocinku właśnie letnie rendez-vous wyznaczali sobie bohaterowie oper, operetek i musicali, kierowani przez czołowych artystów polskiej sceny muzycznej” – pisze w festiwalowym programie burmistrz Leszek Dzierżewicz. „Cieszy mnie, że Ciechocinek tak znakomicie sprawdza się jako największa polska opera letnia” – dodaje.

W Ciechocinku wystąpili m.in. Aleksandra Borkiewicz, Paulina Janczaruk, Małgorzata Kulińska, Agnieszka Makówka, Ewa Szpakowska, Emilia Zielińska, Arkadiusz Anyszka, Albert Memeti, Andrzej Niemierowicz, Mirosław Niewiadomski, Eugeniusz Ratajczyk i Paweł Sztompke. Festiwalowi towarzyszyła Orkiestra Polskiej Opery Kameralnej pod dyrekcją Kazimierza Wiencka.

red.